Press Room

Philips TV verbreedt zijn Smart TV reeks en personaliseert de gebruikersbeleving verder

Persinformatie

 

20 februari 2012

 

Amsterdam – Philips TV geeft de digitale home entertainmentmarkt een extra impuls met tal van nieuwe toestellen die beschikken over Smart TV. Bijna alle tv’s die Philips nu aankondigt beschikken over Smart TV-functies. Een totaal vernieuwd en personaliseerbaar beginscherm en een nog intuïtievere bediening zorgen voor een verrijking van de gebruikersbeleving.

Philips SMART-TV

Philips SMART-TV

60 procent van de gebruikers zet de Smart TV enkele keren per dag aan

“Nu de hele Smart TV-infrastructuur – breedband webtoegang, cloud content, tv’s, apps, gebruikersacceptatie – klaar is, verwachten we een sterke toename van Smart TV-gebruik”, zegt Pieter Vervoort, Vice President en Head of Product Strategy & Smart TV van Philips. ”Nu al zet meer dan 60 procent van de actieve Philips Smart TV-gebruikers de Smart TV meer dan vijftig keer per maand aan.”

 

Overal in huis Smart TV

Smart TV is nu ook beschikbaar in modellen met kleinere schermafmetingen tot 48cm (19”), zodat gebruikers nu overal in huis een tv kunnen neerzetten die toegang geeft tot digitale content. “De digitale wereld van content en apps is niet langer voorbehouden aan gebruikers van dure tv’s, maar is nu ook bereikbaar voor mensen met een beperkt budget”, zegt Vervoort.

 

Personalisatie en gebruiksgemak zijn essentieel

Gebruiksgemak is erg belangrijk voor Smart TV: Philips heeft zijn Smart TV Home Screen verbeterd met een gemakkelijk te gebruiken grafische interface en een uitgebreid dienstenaanbod. Dit geeft gebruikers snel toegang tot hun favoriete apps, weersvoorspellingen, het web en gepersonaliseerde video-aanbevelingen. Smart TV is gebouwd op basis van een cloudgebaseerde architectuur, zodat iedereen die een Philips Smart TV heeft automatisch het vernieuwde Home Screen te zien krijgt.

 

Gemakkelijk te gebruiken Smart TV Home Screen

De Home Screen grafische gebruikersinterface geeft met één klik toegang tot de populairste onderdelen van de Philips Smart TV-dienst. De balk bovenaan het Home Screen laat de plaatselijke weersvoorspelling zien, de tijd en de datum. De bovenste helft van het scherm is gereserveerd voor live beelden van een geselecteerd tv-kanaal of een externe bron. Rechts naast de afbeelding van het tv-kanaal staan gepersonaliseerde aanbevelingen van apps, tv-shows, Uitzending Gemist en het video-on-demand (VoD) aanbod. De onderste helft van het Home Screen toont de favoriete apps van de gebruiker en die kan de plaats van deze apps ook individueel bepalen.

 

Ondersteuning voor app-ontwikkelaars

Hoewel er al meer dan 500 apps beschikbaar zijn, wil Philips het app-aanbod voor de Smart TV’s verder uitbreiden. Philips heeft een Partner Portal gelanceerd (www.yourappontv.com), met tools zoals een software development kit (SDK), informatie en de supportvoorzieningen die elke ontwikkelaar die apps wil bouwen nodig heeft.

 

Over Koninklijke Philips Electronics

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van “Gezondheid & Welzijn” tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte “sense and simplicity”. Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt ongeveer 122.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,6 miljard EUR in 2011. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging. Meer informatie over Philips is te vinden op http://www.philips.nl/nieuwscentrum en www.philips.nl.

 

Contactgegevens voor de pers:

Philips Persdesk, tel. +31 (0)23-5628208

philips.tv@checktwice.nl

This entry was posted in pressroom and tagged , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Philips TV verbreedt zijn Smart TV reeks en personaliseert de gebruikersbeleving verder