Press Room

De gratis TP Vision koopgids app laat je testen voordat je koopt

  • App gebaseerd op augmented reality laat consumenten zien hoe de verschillende Philips TV modellen zouden passen in hun eigen interieur.
  • Bijgevoegde koopgids helpt de gebruiker kiezen welke tv het beste aansluit bij zijn budget en de beschikbare ruimte.
  • Ook beschikbaar: gratis Euro 2012 app die na afloop van het toernooi wordt aangepast en dan informatie geeft over de Olympische Spelen in Londen.

 

Amsterdam, 13 juni 2012 – De aankoop van een nieuwe tv is één van de grotere en spannender aankopen in het leven. Philips TV wil ervoor zorgen dat het kopen van een tv-toestel stressvrij verloopt en introduceert daarom een app die gebruik maakt van augmented reality. Hiermee kunnen consumenten vooraf bekijken hoe het toestel van hun keuze er in het echt zal uitzien in hun woonkamer. Op basis daarvan kunnen ze het ideale Philips TV-model met het perfecte formaat kiezen.

 

De gratis app gebruikt augmented reality (AR) om het Philips TV-aanbod in de woonkamer van de potentiële koper te brengen nog voor hij een cent uitgegeven heeft. Gebruikers moeten een zogeheten AR-marker uitprinten en deze op de plek hangen waar de tv zal komen. Als je vervolgens met je smartphone of tablet draait in de richting van die marker wijst, krijg je een virtueel 3D model van de tv te zien op de gekozen plek.

 

Kopers kunnen zo de tv te vinden die het beste bij hen past. Dit kan gebaseerd zijn op budget (bij de tv’s wordt de consumentenadviesprijs getoond), schermgrootte, design en beeldkwaliteit – of een combinatie van al deze aspecten. De consument krijgt interactief advies over hoe hij elk criterium kan bepalen en gebruikers krijgen tips over het tv-toestel dat het beste bij hen en hun ruimte past.

 

De consument kan in de app kiezen of hij de tv aan de muur wil zien hangen of op een voetsteun wil zien staan. Ze kunnen helemaal om de televisie heen wandelen en kunnen bepaalde delen van het toestel aantippen om de belangrijkste specificaties van het model en bijhorende uitleg te krijgen. Ook is het mogelijk om de televisie en de Ambilight-functie aan of uit te zetten. Verder kan er een foto genomen worden van het tv-toestel in de kamer om te delen met vrienden.

 

Gratis app voor Euro 2012 en de Olympische Spelen in Londen

Philips stelt ook een gratis app beschikbaar voor het Europees kampioenschap voetbal, Euro 2012. Deze geeft het laatste nieuws over het kampioenschap, wedstrijdschema’s en natuurlijk de uitslagen. Maar ook leuke wetenswaardigheden over de teams en de sterspelers, de stadions en de geschiedenis van de kampioenschappen. Er is ook een ingebouwde quiz om de kennis te testen over de teams en de spelers en over het kampioenschap zelf.

 

Zodra Euro 2012 is afgelopen wordt de app aangepast voor de Olympische Spelen in Londen, met het laatste nieuws over de Spelen, wedstrijdschema’s, resultaten en medailleoverzichten. Verder krijgt de gebruiker ook interessante informatie over de Spelen zelf, waaronder de geschiedenis. Speciaal voor toeristen geeft de app ook nog informatie over de Olympische locaties en hoe daar te komen.

 

De Euro 2012 app is gratis beschikbaar op alle Philips TV Smart TV’s. Zodra de voetbalkampioenschappen zijn afgelopen wordt deze aangepast voor de Olympische Spelen.

 

De tv-koopgids app komt eind juni beschikbaar in de Benelux. De app is gratis te downloaden via iTunes en Google Play.

 

Over TP Vision
TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips Electronics N.V. TP Vision telt bijna 3.300 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

 

Noot voor de redactie: Video’s en high-res foto’s van TP Vision-producten zijn te vinden op http://www.tpvision.nl/pr/press-releases.TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice, een samenwerkingsverband tussen MCS in Nederland en Quadrant Communications in België.

 

Contact voor journalisten in Nederland:
Check Twice PR
TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail: tpvision@checktwice.nl

This entry was posted in pressroom and tagged , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: De gratis TP Vision koopgids app laat je testen voordat je koopt