Press Room

TP Vision maakt Philips Smart TV-aanbod steeds socialer en persoonlijker

  • Nieuwe Social App maakt gelijktijdig tv-kijken en posten op social media mogelijk
  • YouTube Rentals binnenkort beschikbaar op Philips Smart TV
  • Gebruiksvriendelijkheid is het belangrijkste aandachtsgebied voor Philips Smart TV

Amsterdam, 30 augustus 2012 – Vandaag presenteert TP Vision de nieuwste toevoegingen en verbeteringen aan het Philips Smart TV-programma. Smart TV is nu beschikbaar op de meeste tv’s van Philips. Social App, de nieuwe functie die het mogelijk maakt om tegelijkertijd tv te kijken en discussies op sociale media te volgen, is nu beschikbaar op Philips Smart TV’s. In het najaar krijgt Philips MyRemoteApp een update. De nieuwe versie beschikt over Philips Wi-Fi Smart Screen, waardoor gebruikers hun favoriete programma ‘mee kunnen nemen’ naar hun iPhone® of iPad®.

Smart TV wordt sociaal

De groei in het gebruik van sociale media heeft ieders verwachtingen overtroffen. Facebook- en Twitter-apps voor Smart TV waren er al, maar gebruikers moesten kiezen: óf tv-kijken, óf de discussies op sociale media volgen. Met de introductie van Social App op Philips Smart TV kan het allebei tegelijk: naar je favoriete programma kijken, je vrienden laten weten waar je naar kijkt én de Twitter-feeds over het programma volgen. Binnenkort kun je met Social App ook gelijktijdig inloggen op Facebook.

Binnenkort op uw Philips-tv: YouTube Rentals

TP Vision is voortdurend bezig zijn app-aanbod uit te breiden. Op dit moment zijn er meer dan 1500 apps om uit te kiezen. In de loop van dit jaar wil TP Vision in enkele Europese landen YouTube Rentals op Philips Smart TV introduceren. Philips Smart TV zal daarmee een van de eerste TV-platforms zijn met toegang tot de filmverhuurdienst van YouTube. Gebruikers kunnen dan met hun pc films van YouTube huren en die vervolgens op hun Philips Smart TV bekijken. Daarnaast zijn er nog een paar diensten die net zijn gelanceerd of binnenkort worden gelanceerd, variërend van Catch-up TV tot nieuwe Video on Demand-apps.

Gebruiksvriendelijk: alles in één klik

Naast een ruime keuze aan apps en content is gebruiksvriendelijkheid het belangrijkste kenmerk van een Smart TV. Onlangs blies TP Vision een belangrijke bouwsteen van het algehele gebruiksgemak nieuw leven in: het Philips Smart TV Home Screen. Het beschikt nu over een zoekfunctie om snel tv-programma’s, films en apps te vinden. En omdat niemand zit te wachten op langdurige betalingsprocessen is er nu ook Smart TV Payment, een veilig en toch eenvoudig betalingssysteem dat speciaal voor de Smart TV is ontwikkeld. Een viercijferige pincode volstaat om creditcardaankopen te doen of binnen apps een ‘pre-paid wallet’ te gebruiken. En ook bij Social App draait het volledig om het gemak. Met een enkele klik op het Twitter-logo stuur je je tweets rechtstreeks naar het scherm. Geen nodeloos gezoek naar de juiste app: klik, tweet, klaar.

Van woonkamer-tv naar persoonlijke tv

De MyRemote App voor Android- en iOS-smartphones en -tablets is zeer gewild. Bijna een miljoen gebruikers hebben de app al gedownload. De Wi-Fi Smart Screen-functie in de volgende release maakt MyRemote App zelfs nóg aantrekkelijker. De tv-kijker kan hiermee de film of het tv-programma ‘meenemen’ naar zijn tablet of smartphone, om ergens anders in huis verder te kijken. De nieuwe versie van MyRemote App komt eerst beschikbaar voor iOS-apparaten. De Android-versie volgt.

Smart TV Alliance: meer en betere apps

TP Vision is mede-oprichter van de Smart TV Alliance. Met het gericht benaderen van app-ontwikkelaars wil de Smart TV Alliance één grote gemeenschap van ontwikkelaars vormen en de ontwikkeling van apps stimuleren. Voor consumenten betekent dit dat ze binnenkort kunnen profiteren van een groter aanbod én betere Smart TV-apps.

Over TP Vision

TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips Electronics N.V. TP Vision telt bijna 3.300 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

Noot voor de redactie: Video’s en high-res foto’s van TP Vision-producten zijn te vinden op http://www.tpvision.nl/pr/image-library.TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice, een samenwerkingsverband tussen MCS in Nederland en Quadrant Communications in België.

Contact voor journalisten in Nederland:

Check Twice PR
TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail: tpvision@checktwice.nl

This entry was posted in pressroom. Bookmark the permalink.

Share this article

Title: TP Vision maakt Philips Smart TV-aanbod steeds socialer en persoonlijker