Press Room

Philips DesignLine breekt radicaal met conventioneel tv-design

  • Met zijn unieke vorm en gebruik makend van authentieke materialen ontstijgt de nieuwe DesignLine TV de huidige design conventies
  • Door een glaspaneel dat van diep zwart in transparant overgaat, kun je niet zien dat het een televisie is, als deze niet aan staat
  • Het nieuwste designmeesterwerk van Philips past perfect in ieder modern interieur én zorgt voor een superieure tv-ervaring

 

Het meest in het oog springende kenmerk van de nieuwe Philips DesignLine TV’s is het volstrekt unieke uiterlijk dat wonderen verricht in een modern interieur. Als de DesignLine niet is ingeschakeld zie je geen televisie, maar een naadloze vierkante glasplaat die onderaan volledig transparant begint en naar boven toe steeds zwarter wordt. Zet je hem aan, dan transformeert het glazen vierkant tot een magisch zwevend televisiescherm.

Philips DesignLine

Philips DesignLine

Steeds meer consumenten hebben de behoefte zich te omringen met bijzondere objecten, zonder te worden gedicteerd door trends en technologie. Met de Philips DesignLine richt TP Vision zich op deze mensen.

Philips DesignLine with colors screen fill

Philips DesignLine with colors screen fill

De nieuwe toestellen dragen de DesignLine-kenmerken van lichtheid en transparantie in zich: televisies zonder hals, zonder voet, zonder zichtbaar frame, slechts een glazen paneel dat nonchalant tegen de muur leunt of als een modern kunstobject aan de wand hangt. In de standby-stand loopt het transparante glas geleidelijk over in diep zwart. Zodra de TV wordt ingeschakeld, wordt het onderste deel onzichtbaar.

Philips DesignLine with Smart screen fill

Philips DesignLine with Smart screen fill

Het vederlichte, zwevende effect wordt nog versterkt door Ambilight, de unieke Philips-technologie die een gloed op de achterwand projecteert die overeenkomt met de kleuren op het scherm.

 

De Philips DesignLine-serie is ontworpen om het moderne interieur te vervolmaken, zónder enige concessie te doen aan beeldkwaliteit. Het glazen paneel wekt geen moment de indruk dat het is uitgerust met de meest geavanceerde toepassingen, zoals streaming en gebruikersinteractie, maar dat is wel degelijk het geval.

 

De nieuwe DesignLine is vanaf het tweede kwartaal van 2013 leverbaar in schermafmetingen van 117 en 140 centimeter. De adviesprijs is vanaf €2.199,-

 

Quotes
Rod White, Senior Creative Director bij TP Vision: “We realiseerden ons dat er een groeiende vraag is naar TV’s die het moderne interieur compleet maken zonder opdringerig over te komen over de functionaliteiten. Dat was het uitgangspunt van de DesignLine en dat zie je meteen terug in de unieke vorm en de authentieke materialen.”

 

Frank Rettenbacher, Senior Lead Product Designer van de Philips DesignLine bij TP Vision: “Met de nieuwe DesignLine breken we radicaal met de traditionele tv-designtaal. Wat we voor ogen hadden was een nieuw geïdealiseerd tv-model met een sterk karakter en wat ons betreft is dat gelukt: één naadloze glasplaat tegen de muur, zonder zichtbare voet of hals.”

 

Over TP Vision
TP Vision is een in televisies gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips Electronics N.V. TP Vision telt bijna 3.300 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

 

Aanvullend persmateriaal en aanvullende informatie

Noot voor de redactie: Video’s en high-res foto’s van TP Vision-producten zijn te vinden op http://www.tpvision.nl/image-library.TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice, een samenwerkingsverband tussen MCS in Nederland en Quadrant Communications in België.

 

Contact voor journalisten in Nederland:
Check Twice PR
TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail: tpvision@checktwice.nl

 

De inhoud van dit persbericht is correct ten tijde van publicatie maar kan wijzigen zonder mededeling vooraf. Alle in dit persbericht genoemde handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

This entry was posted in pressroom and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Philips DesignLine breekt radicaal met conventioneel tv-design