Press Room

TP Vision brengt Netflix naar Philips Smart TV’s

  • Nieuwe Netflix-app voor films en tv-series on demand
  • Beschikbaar voor alle Philips Smart TV’s van 2013

Amsterdam, 12 september 2013 – TP Vision breidt de mogelijkheden van de Philips Smart TV’s verder uit met de introductie van de Netflix-app, waarmee on demand films en televisieseries kunnen worden gestreamd. De Netflix-app is per direct beschikbaar op alle Philips Smart TV-modellen van 2013.

Kwaliteit boven kwantiteit
Het beleid van TP Vision voor het Smart TV-platform is er niet op gericht om de toestellen van zoveel mogelijk apps te voorzien, maar om ervoor te zorgen dat de kopers van een Philips Smart TV kunnen beschikken over de meest relevante functies waar ze écht iets aan hebben. Met de introductie van de nieuwe Netflix-app laat

TP Vision wederom zien deze aanhoudende investering in de functionaliteit van het platform serieus te nemen.

Het past naadloos in dit beleid om de pijlen vooral te richten op film- en tv-apps, omdat dit veruit de populairste diensten op een Smart TV zijn. Netflix is een internationaal toonaangevende streamingdienst en vormt een mooie en belangrijke aanvulling op het bestaande aanbod van onder andere YouTube en Videoland On Demand.

Echt iets voor de ‘verwende’ kijkers:
“Netflix is de eerste dienst in Nederland die kijkers, voor een vast maandelijks bedrag, onbeperkt laat genieten van films en televisieseries in hoge kwaliteit,” zegt Mattijs de Valk, Business Developer Smart TV bij TP Vision. “De nieuwe dienst heeft het in zich om het kijkgedrag van de Smart TV-kijker significant te veranderen en het effectieve Smart TV-gebruik een enorme ‘boost’ te geven.”

“De Netflix ervaring op een Smart TV is echt geweldig en we zijn zeer verheugd om Netflix direct aan te bieden op Philips Smart TV’s vanaf onze lancering in Nederland.” zegt Joris Evers, Director Global Corporate Communications bij Netflix

Over TP Vision
TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips Electronics N.V. TP Vision telt bijna 2.600 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

Noot voor de redactie: TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice PR, een samenwerkingsverband tussen MCS PR in Nederland en Quadrant Communications in België.

Contact voor journalisten in Nederland:
Check Twice PR
TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail: tpvision@checktwice.nl

This entry was posted in pressroom and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: TP Vision brengt Netflix naar Philips Smart TV’s