Press Room

Philips DesignLine wint Dutch Design Award

  • Radicaal tv-ontwerp verslaat concurrentie in categorie Consumentenproduct

Amsterdam, 22 oktober 2013 – In het kader van de Dutch Design Week in Eindhoven zijn afgelopen zaterdag de winnaars van de Dutch Design Awards 2013 bekendgemaakt. De uniek vormgegeven Philips DesignLine 3D Smart TV sleepte de prijs voor het beste consumentenproduct in de wacht. De award werd in ontvangst genomen door Rod White en Frank Rettenbacher van TP Vision.

“We hoopten bij de introductie in maart al dat we een ‘instant design classic’ op de markt hadden gebracht en met deze award wordt dit bevestigd,” zegt Frank Rettenbacher, Senior Lead Product Designer van de Philips DesignLine. “Met deze televisie zonder poot of omlijsting, die er op het eerste gezicht uitziet als een nonchalant tegen de wand leunende glasplaat, hebben we radicaal gebroken met de traditionele tv-designtaal en we zijn heel blij met de erkenning die we daar nu voor krijgen.”

DesignLine

DesignLine

Ook Rod White, Senior Creative Director bij TP Vision, is trots. “De jury was van mening dat er durf te zien is in de door ons gekozen designoplossing en sprak zelfs over ‘een nieuwe notie van de televisie’. Wat de juryleden vooral bijzonder vonden, is hoe de techniek vrijwel onzichtbaar is verwerkt in een ogenschijnlijk fragiel apparaat.”

De Dutch Design Awards zijn onderdeel van de Dutch Design Week in Eindhoven, die afgelopen vrijdag werd geopend en nog tot zondag 27 oktober duurt. De uitreiking van de Dutch Design Awards 2013 vond zaterdag plaats in het Klokgebouw in Eindhoven. De Philips DesignLine was een van de drie finalisten in de categorie Consumentenproduct.

Dutch Design Award

Dutch Design Award

Fontanel Public Award
Naast de vakjury heeft ook het publiek de mogelijkheid om te stemmen op de finalisten van de Dutch Design Awards. De Fontanel Public Award is onderdeel van Dutch Design Awards  en wordt in samenwerking met Fontanel uitgereikt aan de Dutch Design Awards finalist die de meeste stemmen krijgt van het publiek. Er kan tot en met 27 oktober
online gestemd worden of tijdens het bezoeken van de Dutch Design Awards tentoonstelling die deel uitmaakt van de Dutch Design Week van 19 tot en met 27 oktober as., in Eindhoven.

Over TP Vision
TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV’s is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips. TP Vision telt bijna 2.600 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

Noot voor de redactie: TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice PR, een samenwerkingsverband tussen MCS PR in Nederland en Quadrant Communications in België.

Contact voor journalisten in Nederland:
Check Twice PR

TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail:
tpvision@checktwice.nl

 

This entry was posted in pressroom and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Philips DesignLine wint Dutch Design Award