Press Room

Philips DesignLine Smart TV geveild tijdens jaarlijkse gala van de Richard Krajicek Foundation

Foundation haalt tijdens gala in totaal 275.000 euro op voor sportinitiatieven kansarme jeugd

 

Amsterdam, 29 november 2013 – De Richard Krajicek Foundation heeft tijdens haar jaarlijkse gala, dat op 22 november plaatsvond, in totaal 275.000 euro opgehaald. De Krajicek Foundation zet zich al jaren in om sport voor kansarme jeugd in achterstandswijken mogelijk te maken. Om dit te kunnen financieren organiseert de Krajicek Foundation elk jaar een gala, waar onder andere items geveild worden die door het bedrijfsleven zijn gedoneerd. Net als vorig jaar stelde TP Vision een high-end Smart TV van de Philips DesignLine beschikbaar als één van de te veilen items.

De Philips DesignLine 3D Smart TV, die onder meer de Dutch Design Award van 2013 voor het beste consumentenproduct heeft gewonnen, ging als eerste onder de veilinghamer. Deze bijzonder vormgegeven televisie heeft uiteindelijk 3.800 euro opgebracht. Met de opbrengsten kan de Krajicek Foundation sportpleintjes, sportleiders, maar ook studiebeurzen en sportclubs voor de jeugd financieren.

 

“We zijn erg blij met het opgehaalde geld en de steun die we elk jaar van iedereen krijgen. Hiermee kunnen we onder andere nog meer sportpleintjes bouwen die beweging en ontmoeting voor de jeugd stimuleren”, aldus Krajicek. “Namens het gehele team willen we ook graag alle betrokken bedrijven bedanken, die voor het gala iets beschikbaar hebben gesteld.“

Over de Richard Krajicek Foundation
Wat ooit begon met de winst van Richard Krajicek op Wimbledon en het vieren daarvan in een Haagse aandachtswijk, was een droom die werkelijkheid werd. Geraakt door het plezier dat hij deze jongeren met zijn tennisclinic, waarmee hij zijn Wimbledon overwinning vierde, gaf, richtte Richard Krajicek in 1997 zijn eigen Foundation op. Met playgrounds, sportleiders, maar ook scholarships, sportclubs en zelfs een eigen leerstoel zet de Richard Krajicek Foundation zich in om sport voor kansarme jeugd in achterstandswijken mogelijk te maken.


Over TP Vision
TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips Electronics N.V. TP Vision telt bijna 2.600 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

 

Noot voor de redactie: TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice PR, een samenwerkingsverband tussen MCS PR in Nederland en Quadrant Communications in België.

 

Contact voor journalisten in Nederland:
Check Twice PR
TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail: tpvision@checktwice.nl

This entry was posted in pressroom and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Philips DesignLine Smart TV geveild tijdens jaarlijkse gala van de Richard Krajicek Foundation