Press Room

Cloud TV, Cloud Explorer en Spotify op Philips Smart TV

  • Honderden internetkanalen op de Philips Smart TV met Cloud TV
  • Nieuwe Philips Cloud Explorer biedt toegang tot video’s, foto’s en andere in de cloud opgeslagen content
  • Spotify brengt weergaloos muziekaanbod naar de Philips Smart TV


Amsterdam, 4 december 2013
– TP Vision voegt Spotify, Cloud TV en Cloud Explorer toe aan het Philips Smart TV-aanbod. Met deze nieuwe clouddiensten heeft de Smart TV-kijker een ruim aanbod aan te streamen muziek en diverse lokale, nationale en internationale tv-zenders tot zijn beschikking. Cloud Explorer biedt bovendien direct toegang tot persoonlijke multimedia content die is opgeslagen in de cloud, zodat daar nu ook op het grote tv-scherm van genoten kan worden. De nieuwe clouddiensten zijn per direct beschikbaar.

Spotify brengt muziek naar de Philips Smart TV
Met de nieuwe Spotify-app kunnen bezitters van een in 2013 geleverde Philips Smart TV uit de series 6xx8, 7xx8, 8xx8 en 9xx8 toegang krijgen tot een van de grootste muziekstreamdiensten ter wereld. Een premium-abonnement van Spotify biedt een muziekbibliotheek van meer dan 20 miljoen nummers die, al dan niet georganiseerd in handige afspeellijsten, onbeperkt kunnen worden beluisterd. Nieuwe Spotify-klanten krijgen een gratis premium-proefabonnement van dertig dagen op hun Philips Smart TV.

 

Pascal de Mul, hoofd hardware partnerships, Spotify: “Nu Spotify beschikbaar is op de Philips Smart TV, kunnen ook televisiekijkers genieten van miljoenen nummers, lekker op de bank in hun eigen huiskamer. Deze samenwerking met TP Vision is de volgende grote stap in ons streven om muziek van over de hele wereld gemakkelijk en direct toegankelijk te maken, op ieder platform.”

 

Cloud TV overwint de beperkingen van kabeltelevisie
Cloud TV tilt de tv-ervaring op Philips Smart TV’s van 2012 en 2013 naar een hoger plan door honderden lokale, nationale, internationale en themakanalen van geselecteerde Cloud TV-partners bij elkaar te brengen(1). Dit resulteert in een grote verscheidenheid aan premium- en non-premiumkanalen, waarvan een groot deel door de betreffende Cloud TV-partners kosteloos beschikbaar wordt gesteld.

 

De Cloud TV-app op het beginscherm van de Philips Smart TV toont de beschikbare kanalen, netjes gerangschikt op genre en populariteit. De kanalen zijn eenvoudig doorzoekbaar, voor optimaal gebruiksgemak. Elke stream kan worden toegevoegd aan de favorietenlijst op het beginscherm.

 

Cloud Explorer toont content in de cloud
Dankzij de Cloud Explorer-app biedt nu ook de Philips Smart TV eenvoudig toegang tot foto’s, video’s en andere bestanden die zijn opgeslagen in de cloud. De app toont alle afspeelbare bestanden in de persoonlijke cloudruimte, overzichtelijk gerangschikt op soort. Video’s, foto’s en audiobestanden hebben hun eigen mappen. Met de app, die draait op alle Philips Smart TV’s van 2013, kunnen gebruikers zich aanmelden bij hun bestaande Dropbox-account of een nieuw account aanmaken.

 

Albert Mombarg, hoofd Smart TV, TP Vision: “De Philips Smart TV maakt optimaal gebruik van de mogelijkheden die de cloud ons biedt: het aanbod van content is zeer gevarieerd en persoonlijke media zijn nu, naast al die andere apparaten, óók op de tv te bekijken. Met het toevoegen van de nieuwe cloud-gebaseerde apps vergroten we opnieuw de praktische waarde van ons Philips Smart TV-aanbod.”

(1) Aanbod varieert per land/regio.

 

Over TP Vision
TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips Electronics N.V. TP Vision telt ongeveer 3.100 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

 

Aanvullend persmateriaal en aanvullende informatie
Noot voor de redactie: Video’s en high-res foto’s van TP Vision-producten zijn te vinden op http://www.tpvision.com/press-room/image-library.html. TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice, een samenwerkingsverband tussen MCS in Nederland en Quadrant Communications in België.

 

Contact voor journalisten in Nederland:
Check Twice PR
TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail: tpvision@checktwice.nl

 

 

 

This entry was posted in pressroom and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Cloud TV, Cloud Explorer en Spotify op Philips Smart TV