Press Room

Philips DesignLine wint iF Gold Award voor superieur design

Tijdens de iF Ceremony in  München heeft de Philips DesignLine Smart TV de felbegeerde Gold iF Design Award in de wacht gesleept. De internationale jury roemde de DesignLine om zijn superieure ontwerp, dat radicaal breekt met conventionele tv-styling. Slechts 50 van de 1220 iF Product Design Award-winnaars worden vereerd met het iF Gold-predicaat. Het is een van de meest prestigieuze onderscheidingen voor productdesign, gesponsord door International Forum Design GmbH, Hannover. Voor de Philips PFL 47PFL7108S was ook al een ‘gewone’ iF Product Design Award weggelegd.

 

Philips DesignLine breekt met conventioneel tv-design

De onconventionele stijl van de Philips DesignLine past perfect in een moderne leefruimte. De voorzijde van de DesignLine bestaat uit een naadloze glasplaat die verloopt van zwart naar transparant, waarbij het zwarte deel het tv-scherm volledig onzichtbaar maakt als hij niet is ingeschakeld. Als hij wél aanstaat, zorgt het glazen paneel voor een magisch zwevend effect. Het driezijdige Ambilight projecteert een lichtgloed op de wand achter het toestel, in de kleuren die op het televisiescherm te zien zijn. Dit versterkt de illusie van een zwevend scherm en zorgt voor een adembenemende kijkervaring.

 

“De ontwerpfilosofie van de DesignLine concentreert zich volledig op het interieur, wat zich heeft vertaald in een vormgeving die, ook dankzij het uitgekiende materiaalgebruik, radicaal breekt met conventioneel tv-design. De iF Gold Award is een groot eerbetoon aan het hele TP Vision-team, dat dit praktische kunstwerk mogelijk maakte en ons blijft inspireren om mooie tv’s te creëren en ‘buiten de lijntjes te kleuren’, resulterend in zinvolle innovatie voor onze klanten”, aldus Rod White, senior creative director bij TP Vision

 

Over TP Vision

TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips N.V. TP Vision telt ongeveer 2.000 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

This entry was posted in pressroom and tagged , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Philips DesignLine wint iF Gold Award voor superieur design