Press Room

Philips TV brengt Ultra-HD en Android naar de huiskamer

  • Philips Ambilight-TV’s brengen de snelheid en veelzijdigheid van smartphones en tablets naar het tv-scherm
  • Eerste Ultra-HD Philips TV’s verbluffen qua scherpte, details en contrast

Amsterdam, 27 maart 2014 – TP Vision kondigt vandaag een breed aanbod nieuwe tv-toestellen aan voor 2014. Het nieuwe aanbod omvat de eerste Philips-tv’s met Ultra High Definition-resolutie en de allereerste Philips-tv’s met het Android-besturings­systeem, dat veel consumenten kennen van hun smartphone of tablet.

Daarnaast zijn er modellen in diversie formaten (van 32 tot 55 inch) en met tweezijdig, driezijdig en zelfs volledig rondom Ambilight-achtergrondverlichting. Alle nieuwe reeksen van Philips TV komen in de tweede helft van 2014 op de markt.

 

Innovaties in Ambilight
De Ambilight-beleving werd uitgebreid met een gaming-modus, dat zich onderscheidt door een snellere responstijd. Wie dat wil, kan ook de Philips Ambilight TV-app downloaden, waarmee je de kleurstemming zelf kan aanpassen aan de gelegenheid – bijvoorbeeld voor het bekijken van voetbalwedstrijden. Het geïntegreerde Hue-controlepaneel verspreidt de Ambilight-ervaring dan weer over de hele kamer, zonder dat je daar nog een smartphone of tablet voor nodig hebt.

 

Ultra-HD
De toestellen uit de 6000-reeks combineren een uitstekende beeldkwaliteit met een aantrekkelijk design en bevatten heel wat innovaties voor een beperkt budget. In de 7000-reeks komen daar een aantal geavanceerde tv-functies bij, en op tv’s uit de 7500-reeks zorgt een krachtige, draadloze subwoofer bovendien voor een onweerstaanbaar geluid. De 7800-serie is het eerste Philips 4K Ultra-HD-model dat in 2014 het levenslicht ziet. Dankzij Ultra Resolution kan hierop vrijwel alle content worden bekeken in een levensechte 4K Ultra-HD-resolutie.

Android
Alle toestellen uit de 8000-reeks maken gebruik van het Android-besturingssysteem. In combinatie met de quadcore-processors – en op de Philips 8800 zelfs een hexacore-processor – zorgt dat voor een bijzonder snelle beleving. Een tweede voordeel is dat je met deze toestellen ook toegang hebt tot Google Play, de app store voor Android-apparaten. Daar is een ruim aanbod aan muziek, films, spelletjes en handige applicaties te vinden, waarmee consumenten nog meer uit hun tv-toestel kunne halen.

 

Albert Mombarg, Head of Smart TV: “Door ons bestaand Smart TV-aanbod te combineren met de voordelen van het Android-platform zijn we in staat om de consument een superieure tv-beleving aan te bieden.”

 

Verbonden met de cloud en met je andere apparaten
Alle nieuwe toestellen bieden volledige toegang tot het Philips Smart TV-aanbod, waaronder video-on-demand via Netflix, muziek streamen met Spotify en de honderden online tv-kanalen van Cloud TV. Dankzij Cloud Explorer kun je ook op je tv-scherm genieten van privéfoto’s en -video’s die je met Dropbox in de cloud bewaart.

 

De nieuwe Smart TV’s beschikken bovendien over Micro Dimming Pro, een dynamische sensortechnologie die het LED-backlight exact afstemt op het omgevingslicht, wat een indrukwekkend contrast oplevert met diepe zwarttinten en helder wit. Daarnaast ondersteunen ze allemaal de Philips MyRemote-app, Wi-Fi Miracast en SimplyShare, dat draadloze streaming van en naar mobiele apparaten verzorgt. Zo worden smartphones en tablets eenvoudig geïntegreerd met de televisie. Verder maakt Multiroom viewing het mogelijk om te streamen naar een andere tv, overal in huis.

 

“We blijven innovaties toevoegen aan onze Philips-tv’s om de consument een nog betere tv-beleving te bieden. Met Ambilight en Android voegen we daar iets totaal unieks  aan toe. Het is er ons niet om te doen om de grenzen van de technologie te verleggen, maar om tv’s te ontwerpen die een substantiële verrijking vormen van het leven van de consument,” aldus Marc Harmsen, Global Marketing Lead.

 

Over TP Vision
TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips N.V. TP Vision telt bijna 2.000 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

Aanvullend persmateriaal en aanvullende informatie
Noot voor de redactie: Video’s en high-res foto’s van TP Vision-producten zijn te vinden op http://www.tpvision.nl/pers/afbeeldingen.html. TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice, een samenwerkingsverband tussen MCS PR in Nederland en Quadrant Communications in België.

 

Contact voor journalisten in Nederland:
Check Twice PR
TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail: tpvision@checktwice.nl

This entry was posted in pressroom and tagged , , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Philips TV brengt Ultra-HD en Android naar de huiskamer