Press Room

Philips DesignLine en Elevation winnen designprijs Red Dot

  • Philips DesignLine bekroond met ‘Red Dot: Best of the Best’ voor revolutionair tv-design
  • Philips Elevation krijgt Red Dot award voor ultraslank design met vierzijdig Ambilight en transparante voet, waardoor de tv in een aureool van licht lijkt te zweven

 

Amsterdam, 14 april 2014 – TP Vision meldt dat het uitgesproken design van de Philips DesignLine en de Philips Elevation beide tv’s een Red Dot award heeft opgeleverd. De DesignLine was bovendien goed voor de Best of the Best award, de hoogst haalbare prijs in deze competitie, voorbehouden aan het beste product in iedere categorie.

Philips DesignLine: ultiem design voor de moderne woonruimte
De jury was diep onder de indruk van de onconventionele stijl van de DesignLine. De voorzijde bestaat uit een naadloze glasplaat die nonchalant tegen de wand leunt. In de uit-stand zie je alleen een van zwart naar transparant verlopend glazen paneel dat het televisiescherm volledig onzichtbaar maakt, maar eenmaal ingeschakeld zorgt datzelfde glazen paneel voor een magisch zwevend effect. Het driezijdige Ambilight projecteert een lichtgloed op de wand achter de tv, in precies dezelfde kleuren die op het televisiescherm te zien zijn.
Rod White, senior creative director bij TP Vision: “De Red Dot Best of the Best award voor de Philips DesignLine betekent grote erkenning voor onze designbenadering die het conventionele vér overstijgt om aan de wensen van de moderne consument te voldoen. De DesignLine en de Elevation laten zien hoe we begerenswaardige objecten voor het hedendaagse interieur creëren door uiterst creatief te spelen met hoogwaardige materialen, verfijnd design en Ambilight.”

Philips Elevation: een ultradunne tv die ‘zweeft’
Met een dikte van slechts 13,5 millimeter is de Elevation de dunste Philips-tv ooit. De combinatie van ingenieus design, hoogwaardige materialen en vierzijdig Ambilight creëert de illusie van een televisiescherm dat zweeft in een halo van licht, ongeacht of de tv op zijn transparante voet rust of aan de wand is bevestigd.

Over TP Vision
TP Vision is een in TV gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips TV’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf kwalitatief hoogwaardige TV’s: slim en gemakkelijk te gebruiken, met een moderne styling die zich onderscheidt door bijvoorbeeld nieuwe materialen en een slanke vormgeving. Het bedrijf creëert producten die consumenten een superieure TV-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision de wereldwijde marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision is gevestigd in Amsterdam en is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het TV-bedrijf is voor 70% eigendom van TPV en voor 30% eigendom van Koninklijke Philips N.V. TP Vision telt ongeveer 2.000 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

 

Aanvullend persmateriaal en aanvullende informatie
Noot voor de redactie: Video’s en high-res foto’s van TP Vision-producten zijn te vinden op http://www.tpvision.nl/pers/afbeeldingen.html. TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice, een samenwerkingsverband tussen MCS in Nederland en Quadrant Communications in België.

This entry was posted in pressroom and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Philips DesignLine en Elevation winnen designprijs Red Dot