Press Room

Nieuwe film in campagne Philips Ambilight: Afterglow

• Spectaculaire skifilm onder barre omstandigheden
• Een ‘experience beyond the ordinary’ met vier topskiërs
• Beste korte film en beste cinematografie op freeski-filmfestival iF3

 

Amsterdam, 20 oktober 2014 – Sinds 19 oktober is de spectaculaire skivideo ‘Afterglow’ te zien op het YouTube-kanaal en de Facebookpagina van Philips TV en op www.philips.com/ambilight. Het is de tweede korte film in een serie voor de lopende ‘Beyond the ordinary’-campagne van Philips Ambilight. De film, die drie topskiërs laat zien in barre, maar prachtig verlichte omstandigheden, heeft nu al diverse prijzen gewonnen.

Adembenemend
Sweetgrass Productions, gespecialiseerd in ski- en sportfilms, laat in Afterglow adembenemende nachtopnames zien van Chris Benchetler, Daron Rahlves, Pep Fujas en Eric Hjorleifson. Deze freeriders van wereldformaat, gehuld in op maat gemaakte, led-verlichte jassen, daalden buiten de gebaande pistes af langs kleurrijk verlichte hellingen van poedersneeuw.

 

Het project nam zes maanden in beslag en vereiste een zeer zorgvuldige planning. De te gebruiken apparatuur moest bestand zijn tegen de barre omstandigheden en de logistieke inspanningen waren indrukwekkend: bijna vijf ton aan apparatuur en benodigdheden moest, met behulp van helikopters en sleeën, naar de bergtoppen van Alaska en British Columbia worden gebracht.

 

Het maken van de nachtopnames duurde twee maanden en de fysieke en mentale druk op de professionele freeriders was aanzienlijk: het zicht was zeer slecht, waardoor ze volledig moesten vertrouwen op hun gevoel.

 

Prijswinnaar op iF3
Op het toonaangevende freeski-filmfestival iF3, vorige maand in het Canadese Montreal, sleepten de makers van Afterglow de prijs voor de beste korte film én de beste cinematografie in de wacht. De film van Sweetgrass Productions wordt geprezen als ‘cinematografisch één van de meest diepzinnige skifilms ooit gemaakt’. Het Amerikaanse lifestyle- en adventuremagazine ‘Outside’ noemde de film niet alleen de meest fascinerende skifilm van het jaar, maar ziet in Afterglow ook de toekomst van de adventurefilm.

 

Over TP Vision
TP Vision is een in tv gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips tv’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf slimme, gebruiksvriendelijke en stijlvolle tv’s die de consument een superieure tv-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision wereldwijd marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision, gevestigd in Amsterdam, is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het bedrijf is voor 100 procent eigendom van TPV,  ’s werelds grootste fabrikant van monitoren en lcd-tv’s. TP Vision heeft bijna 2.000 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

 

Aanvullend persmateriaal en aanvullende informatie
Noot voor de redactie: Video’s en high-res foto’s van TP Vision-producten zijn te vinden op http://www.tpvision.com/press-room/image-library.html. TP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice, een samenwerkingsverband tussen MCS in Nederland en Quadrant Communications in België.

 

Contact voor journalisten in Nederland:
Check Twice PR
TP Vision Persdesk
Tel: +31 (0)23 562 8208
E-mail: tpvision@checktwice.nl

 

This entry was posted in pressroom and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Share this article

Title: Nieuwe film in campagne Philips Ambilight: Afterglow